מאז אישור התקנות בחודש פברואר השנה ניתן לראות עלייה מטאורית במספר האנשים שבחרו להשתמש באמצעי התחבורה העירוני החדש- אופניים חשמליים. לטובת מי שעוד מתלבט ולטובת מי שעוד לא שמע על המהפכה, לפניכם מדריך קצר בכל הקשור להתקנת מנוע על אופניים חשמליים.
אופניים חשמליים – אילו סוגי מנוע?
כעיקרון ישנם שני סוגים של מנועים המשמשים להתקנה על אופניים חשמליים. הראשון הוא מנוע גלגל, מנוע סיבובי מגנטי המולבש במרכז גלגל האופניים, כאשר הכישורים מחברים אליו את הגלגל. מנוע גלגל יכול להיות מותקן על הגלגל האחורי או על הגלגל הקדמי של האופניים והוא מצריך את החלפת הגלגל. הסוג השני של מנוע להתקנה על אופניים חשמליים הוא מנוע שרשרת, מנוע המותקן על שלדת האופניים בחלק התחתון בסמוך לשרשרת, ובעזרת גלגל שיניים ומוליך הוא מביא לסיבוב שרשרת האופניים.
כמו במוצרים רבים כך גם אופניים חשמליים- מצד אחד ישנו הפיתרון הפשוט והזול ומן הצד השני הפיתרון האיכותי והיקר. מנועי שרשרת הם מנועים עמידים בהרבה לעומת מנועי גלגל, הם עמידים מאוד, חזקים מאוד וכמעט שאינם גורמים לתקלות. זאת בעוד מנועי גלגל נוטים להתחמם, להישרף, לאבד מכוחם ולשבוק חיים פעמים רבות. ההבדל אינו גדול מדי, בעוד אופניים חשמליות עם מנוע שרשרת יעלו כ-5,500-7,500 ש"ח בממוצע אופניים חשמליות עם מנוע גלגל יעלו כ-4,500-6,500 ש"ח. הבדל של אלף שקלים בסך הכול, אשר מתגמדים לעומת עלויות התיקון ועוגמת הנפש.
אופניים חשמליים – מה עוד צריך לדעת?
בנוסף למנוע ישנם מספר דברים חשובים נוספים שצריך להקפיד עליהם כאשר רוכשים אופניים חשמליים, ואחד המרכזיים שבהם הוא סוללת האופניים. אופניים חשמליים המצוידים בסוללות עופרת יהיו כבדים יותר ויראו ירידה משמעותית בביצועים לאורך זמן, לעומת אופניים חשמליים המצוידים בסוללת ליתיום אשר שומרת על כוחה אפילו לאחר 1,000 מחזורי טעינה. נתון חשוב נוסף בעת בחירת אופניים חשמליות הוא השילדה. בכל זאת, המנוע הוא רק מנוע עזר ובכדי ליהנות מנסיעה שקטה חשוב לבחור באופניים אירופאים, אמריקאים או אוסטרלים מתוצרת המותגים הידועים בעולם המיוצרות מהחומרים הטובים והקלים ביותר. זאת לעומת שלל סוגי האופניים הסיניים אשר מרביתם מאיכות נמוכה ונוטים לסדקים ולבעיות נוספות.